Nedenfor har jeg samlet processen i forbindelse med skifte af administrator, så du kan få et detaljeret overblik over, hvad der helt præcist foregår:

pic

Bestyrelsens opgave:

Vi starter med at afholde en indledende samtale og få en aftale på plads. 
Herefter er der faktisk kun tre ting, I behøver forholde jer til:

  1. Bestyrelsen opsiger den nuværende administrationsaftale
  2. Bestyrelsen underskriver diverse fuldmagter elektronisk
  3. Efter aftale holder jeg møde med bestyrelsen, hvor vi forventningsafstemmer og får de sidste ting til at falde helt på plads

pic

Bag kulissen sørger jeg naturligvis for, at alt bliver klar:

  • Jeg får overleveret materiale fra tidligere administrator.
  • Jeg opretter foreningen i mine systemer, så jeg er klar til at sende opkrævninger ud til beboerne.
  • Jeg sender velkomstbrev ud til beboerne, så de ved, hvor de kan stille spørgsmål fremadrettet.
  • Senest 15 dage efter den tidligere administrationsaftale er ophørt, modtager jeg det sidste materiale og lægger åbningsbalancen ind i systemet, så bestyrelsen får adgang til det økonomiske overblik.
  • Jeg meddeler alle foreningens kreditorer, hvor fakturaerne fremadrettet skal sendes til.

pic

Herefter vil jeg foretage gennemgående kontroller af foreningens forskellige forhold og forsikringer


pic

Overdragelsen er afsluttet, og administrationen fungerer som vanligt

Jeg foreslår, at vi holder et opstartsmøde, hvor vi kan sikre os, at vi har alle nødvendige dokumenter, og samtidig kan vi få samlet op på administrative procedurer og finde helt på plads i vores nye samarbejde.

Kontakt mig med det samme, så giver jeg et uforpligtende tilbud på en skræddersyet administrationsløsning til din forening.